HRANA&PIJAČA PRIPOROČAMO

Slovenski start-up, ki povezuje ljubitelje vina in vinarje

Ideja o rešitvi, ki bi omogočala ljubiteljem te žlahtne kapljice spoznavati vrhunska slovenska vina in vinarje, ki jih pridelujejo, je nastala v glavi dolgoletnega radijca Saša Pappa. Ugotovil je namreč, da ne glede na to, da rad popije odlično vino, pozna premalo različnih lokalnih vin in vinarjev.

In ker je ugotovil tudi, da v množici spletnih rešitev in mobilnih aplikacij ni takšne, ki bi ga popolnoma zadovoljila, je pred dobrim letom pričel z majhno ekipo graditi novo spletno rešitev in obenem začel organizirati drugačne vinske degustacije. Kot sam pravi:”Vinoo dogodki so bolj intimni, med 40 in 60 ljudi, kjer so vinarji osebno prisotni, kjer kreatorja vina, ki ga imaš v kozarcu lahko resnično začutiš, poleg tega pa ti vinoo spletna aplikacija omogoča, da vino tudi oceniš in si ga tako shraniš. Tako si zapišeš, kdaj si kaj poskusil in kako ti je bilo to vino všeč in potem se lažje odločiš, kaj boš nabavil za domov.” Vinoo.co omogoča tudi odkrivanje vin in vinarjev glede na lokacijo kjer se nahajajo, omogoča pa tudi najenostavnejši nakup vin direktno od vinarja in dostavo na dom. Trenutno ponujajo brezplačno dostavo, če kupite 6 steklenic enega vinarja.

Gradijo skupnost ljubiteljev vina

“V tem trenutku je na voljo že skoraj 300 različnih vrhunskih vin, z nami pa sodeluje že več kot 30 vinarjev. Zdaj smo v fazi, ko skoraj vsak teden dodamo po enega do tri nove vinarje. Po naši oceni in interni raziskavi je naš cilj, da v naslednjih meseci pridemo do številke nekje 50 vinarjev. Tako bomo precej dobro pokrili ponudbo različnih vin za naše uporabnike. Ker je naš namen ponuditi predvsem lokalna vina, si zato želimo dovolj dobro ponudbo sortnih vin, ki so značilna za različne vinorodne okoliše. Da imamo v ponudbi recimo dovolj različnih pinel, malvazij, šiponov, rebul in podobno. Vsak vinar ima namreč svoj terroir, druge posebnosti ter način na katerega prideluje vino, potem so tukaj še cenovne razlike, zato si želimo čimvečje ponudbe, predvsem seveda tistih vin, ki jih ni mogoče kupiti na trgovskih policah, čeprav ponujamo tudi te. Vinoo rešitev je t.i. marketplace (kot sta na primer uber in airbnb), kjer vinoo naročilo posreduje vinarju in uporabnik nato vina dobi na svojo mizo direktno iz kleti. Mimo skladišč, trgovskih polic in podobno. To uporabniku tudi zagotavlja, da dobi vedno sveže vino ter da vinar lahko ponudi svojo celotno paleto vin, ki jih prideluje,” razloži Papp in doda, da so ravno januarja praznovali eno leto.

Do sedaj so organizirali že več kot dvajset dogodkov, poleg tega so se udeležili tudi nekaj bolj zasebnih degustacij za podjetja ali pa smo poskrbeli za vinsko ponudbo na dogodkih, ki so jih organizirali drugi. Največkrat so doslej gostovali v Slovenski hiši v Ljubljani, kjer je dogodek vsakič razprodan, večinoma v manj kot 24 urah od objave dogodka na njihovi spletni strani http://vinoo.co in facebook-u. Zakaj organizacija lastnih dogodkov? “Iz dveh pomembnih razlogov. Prvič, vinoo.co ni le spletna vinoteka ampak veliko več. Gradimo skupnost ljubiteljev vina, vinarjem omogočamo, da komunicirajo z vinoljubi z našo pomočjo, dogodki pa so pomembna dodana vrednost, saj je pomembno, da vino najprej poskusiš, v virtualnem svetu pa tega, vsaj zaenkrat, še ne moreš (smeh),” na vprašanje odgovori Sašo.

Gradimo skupnost ljubiteljev vina, vinarjem omogočamo, da komunicirajo z vinoljubi z našo pomočjo, dogodki pa so pomembna dodana vrednost, saj je pomembno, da vino najprej poskusiš.

Velika večina obiskovalcev dogodkov, kot tudi kupcev vina preko te rešitve, so ljubitelji, ali pa tisti, ki jih vino zanima, a so še na začetni stopnji. Radi spijejo dobro vino, podrobnosti pa še ne poznajo in tudi ogromne ponudbe, ki jo nudi slovenska vinska scena ne poznajo. “Zato tukaj vstopi vinoo.co, da jim predstavijo odlična vina in tudi takšne vinarje za katere še niso slišali. V medijih in tudi sicer se ves čas govori le o največjih, kot so na primer Movia, Marjanu Simšiču in podobno. Večje kleti si lahko privoščijo oglaševanje, manjši vinarji, ki pridelajo po 20 do 30.000 steklenic letno pa so večini ljudi neznanka, čeprav imajo res vrhunska vina, dobre zgodbe in potencial za rast. Ta trenutek zato večino naše ponudbe zajemajo predvsem na vinarji z visoko kakovostno ponudbo, ki pridelajo nekje med 20 in 100.000 buteljk letno,” pravi.

Gostujočim vinarjem mnenje publike pomeni veliko

Kljub temu, da se je zavedal, da imamo Slovenci radi vino in se drugače tega ne bi lotil, je vseeno izjemno vesel, da praktično skoraj vsak dogodek razprodajo, da se veliko zadovoljnih udeležencev dogodkov tudi vrača in da s seboj pripeljejo nove prijatelje in znance. “Imamo res eno tako skupino pravih ambasadorjev (smeh) kar je človeku seveda v veliko zadoščenje. Pomembno pa je, da na naše dogodke ne prihajajo vedno le eni in isti ljudje, ampak da je vsakič okoli 50 odstotkov novih ljudi, ki so z nami prvič. Naši dogodki so za nas namreč tudi izjemno pomemben način promocije in t.i. user on-boarding procesa. Na dogodek prideš za ugoden denar, si noro zadovoljen, se vrneš, poveš drugim kako je super in potem preko vinoo-ja tudi kupiš vino, ko si ga zaželiš doma. Tako nekako je zamišljeno in tudi deluje. Če sem odkrit, nisem pričakoval, da bomo v lanskem letu preko naše rešitve prodali kaj vina, predvsem zato, ker smo šli s ponudbo vin oziroma možnostjo nakupa v živo šele konec oktobra”. Pa so že kar nekaj prodali s čimer so zaenkrat vsaj sebi dokazali, da ideja očitno deluje. Zdaj je treba samo trmasto vztrajati in povečati številke za kar nekajkrat in uspeh ne bo izostal.

Zavedajo se, da vsa njihova vina ne morejo biti všeč prav vsem, da so okusi različni vsaj toliko kolikor je različnih stilov vin.

Kako pa vinarji običajno reagirajo na to, da bodo njihova vina ocenjevali laiki in ne poznavalci? “Priznam, da me je ta ideja, da lahko na dogodkih uporabniki oz. obiskovalci ocenjujejo vina, najbolj skrbela. Zdelo se mi je, da je to sicer nujno pomembno za določanje kakovosti in da so ljudje nekako kar navajeni na različna ocenjevanja (primer booking.com, airbnb, tripadvisor) in da bo to našim uporabnikom zelo všeč, da bodo morda kdaj celo kakšno vino kupili samo na podlagi ocen drugih uporabnikov (in to se zdaj že dogaja) ampak sem bil prepričan, da to vinarjem res ne bo všeč. Pa so vsi po vrsti navdušeni. Zavedajo se, da vsa njihova vina ne morejo biti všeč prav vsem, da so okusi različni vsaj toliko kolikor je različnih stilov vin, vendar me oni sami med dogodkom sprašujejo kakšne so povprečne ocene določenih vin. Pravijo, da jim te ocene povedo več kot strokovne ocene, saj da je publika tista, ki določa koliko bodo prodali. In očitno je res tako. Včasih moraš očtino pri kakšni ideji tudi vztrajati, čeravno nisi najbolj prepričan, da bo dobro sprejeta (smeh);” razloži Papp. Pravi tudi, da se sicer večina vinarjev z veseljem udeleži dogodkov, večine tudi ni treba preveč prepričevati, da bi se pridružili platformi vinoo, saj praktično tudi nimajo česa izgubiti. Vinoo.co so namreč plačani po tem, koliko vina prodajo preko platfrome, podoben sistem kot v vinoteki, vsi po vrsti pa se zavedajo, da se večina nakupov v vseh industrijah seli ne le na splet, ampak na “mobile”, vinarji sami pa nimajo znanj, da bi si to omogočili sami, zato so tukaj oni.

Naslednji dogodek, ki ga organizirajo, bo na praznik zaljubljencev, na valentinovo, 14.2. v Mariboru. Sašo pravi, da bodo v Hiši stare trte preganjali zimo z rose peninami in mirnimi rose-ji. Teden kasneje, 22.2. pa bodo ljubitelji vina ponovno uživali v Slovenski hiši v Ljubljani. Za oba dogodka je na voljo le še po nekaj vstopnic. Na dogodek v Mariboru se lahko prijavite TUKAJ.

Facebook

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating application. Application has been deleted.
Type: OAuthException
Code: 190
Please refer to our Error Message Reference.