LIFESTYLE PRIPOROČAMO

Odvisnost od hrane težko dolgo skrivamo, a kako se težave sploh lotiti?

Tamari Šišič Kramer je uspelo v poslu združiti tri strasti: družino, saj ga vodi tudi skupaj s soprogom, ustvarjalnost, ki je pri njenem delu nujna in jo žene k stalnemu napredku, ter svoje poslanstvo – pomagati drugim ženskam narediti najboljšo verzijo sebe. 

Tamara je vodja razvojne ekipe, ki je pred kratkim na tržišče poslala zanimiv koncept, ki modernim ženskam, ki s(m)o polno zaposlene in aktivne, ponuja super rešitev. T.i. nuMe 360° koncept razvit s strani zdravnika, osebnega trenerja, nutricionista ter life coach-a. Seveda je to odlična pomoč, ki nam bo pomagala do želenih rezultatov, a najprej si moramo spremembe sploh želeti in na poti potem tudi vztrajati. Tamara se tega še kako dobro zaveda, saj je šla po njej tudi sama. Zato se je odločila, da svoje znanje, ki ga je nabrala kot osebna trenerka, združi še z life coachingom in izkušnjami iz farmacevtske industrije, kjer je delala vrsto let. 
Obstaja točka, ko ugotovimo, da moramo nekaj spremeniti. Je to pri vsakem posamezniku drugače ali je nek “indikator”, ki na splošno velja za vse?

Točka, oziroma trenutek odločitve, je pri vsakem posamezniku drugačen. Razlogov, zakaj se oseba odloči narediti prvi korak, je več. Pogosto se v moji praksi srečujem s posamezniki oz. posameznicami, ki so šele na točki, ko dosežejo popolno dno, pripravljeni narediti prvi korak. Predvsem zato, ker to morajo storiti, saj jih k temu prisili slabo zdravstveno stanje in, ko nimajo več druge možnosti, saj je vpliv debelosti na zdravje že velik, skoraj kritičen. Svetovna zdravstvena organizacija je opredelila debelost kot kronično bolezen, za katero je značilno čezmerno kopičenje maščevja v telesu. Povzroča motnje v telesnih funkcijah, presnovnih procesih in zmanjšuje življenjsko kakovost, povečuje obolevanje za številnimi boleznimi in skrajšuje življenjsko dobo. Ker dobiva v razvitem svetu razsežnosti epidemije, postaja velik zdravstveni in družbeno-ekonomski problem. Prevalenca debelosti nezadržno narašča in v Sloveniji je 54% odraslih v starostnem obdobju od 25 do 64 let čezmerno prehranjenih (ITM > 25 kg/m2), kar 15% vseh oseb pa je debelih (ITM > 30 kg/m2). In prav indeks telesne mase je eden pomembnejših parametrov, poleg obsega pasu, ki sta glavna kazalca stanja prehranjenosti.

Vemo tudi, da obstaja več tipov debelosti …

Sam indeks telesne mase ne pove ničesar o razporeditvi maščobe. Glede na razporeditev maščobnega tkiva ločimo ginoidni, periferni ali “hruškast” tip in androidni ali centralni tip debelosti. Pri prvem se pogosteje pojavljajo zapleti, ki so posledica mehanskih obremenitev (artroza, varice, edemi, celulitis). Centralna debelost pa je povezana z metaboličnimi motnjami, ki vodijo v zbolevanje za smrtonosnimi boleznimi 21.stoletja – sladkorna bolezen tipa 2, arterijska hipetenzija in srčnožilne bolezni. Oba tipa ločimo na pogled, objektivni kazalec pa je obseg pasu. Obseg pasu pove, ali ima bolnik povečano količino maščobe v trebuhu (visceralna, abdominalna maščoba) in s tem povečano tveganje za razvoj sladkorne bolezni tipa 2 in srčno-žilnih zapletov.

Kaj pa je največja težava ljudi, ki se odločajo za spremembe?

Pri tistih, ki morajo to storiti zaradi zdravja, je predvsem v tem, da je njihova motivacija izjemno nizka in enako njihova pripravljenost, da naredijo spremembo. Zato je tudi delo z njimi velik izziv, saj to niso spremembe na katere bi bili pripravljeni, vendar jih morajo storiti. So v izjemni coni udobja, njihovi stari vzorci in slabe navade pa so zelo močno zasidrani v njihovi podzavesti. In če niso pripravljeni delati na sebi celovito, je odstotek uspešnosti kratkoročne in še bolj dolgoročne spremembe življenjskega sloga zelo majhen. Zato je prehrana, kot je primer nuMe slim prehrana, ki prinaša hitro vidne rezultate, izjemno dober motivator, da takšni posamezniki ne izgubijo motivacije hitro in jih rezultati ženejo naprej.

So tisti, ki hujšajo iz estetskih razlogov, kaj bolj motivirani?

To je skupina posameznikov oziroma predvsem posameznic, ki so v moji praksi zastopane v večini. Enostavno se ne počutijo dobro v svoji koži, naveličane, da ne morejo kupiti lepih oblek v svoji konfekcijski številki, naveličane skrivanja pod velikimi oblačili in enostavno želijo biti bolj srečne, zadovoljne in bolj fit. Želijo biti aktivne skupaj s svojimi otroci, prijatelji, partnerjem. So veliko bolj motivirane in pripravljene narediti spremembe, a vseeno je dolgoročen uspeh, oziroma dolgoročna sprememba življenjskega sloga ponovno odvisna od njihove pripravljenosti za celovito in korenito spremembo. Tukaj ne govorimo samo o spremembah prehranjevalnih navad in vključitev stalne telesne aktivnosti, temveč tudi korenite spremembe starih vzorcev in slabih navad, kjer se morajo soočiti predvsem s svojimi demoni, ki so jih leta pometale pod predpražnik in morajo stopiti iz svoje cone udobja. Takšne posameznice se lažje privadijo na prilagoditve jedilnikov in vključitev telesne aktivnosti, medtem ko je del spreminjanja vzorcev ponovno odvisen predvsem od tega, kako močno si resnično želijo spremembe, čemu so se pripravljeni odpovedat, za koga pravzaprav delajo to spremembo ali si jasno vizualizirajo svoj cilj in svoj novi jaz in, ali jim ta nova podoba in novi jaz prineseta več dobrega kot cona udobja v kateri so.

Tukaj ne govorimo samo o spremembah prehranjevalnih navad in vključitev stalne telesne aktivnosti, temveč tudi korenite spremembe starih vzorcev in slabih navad, kjer se morajo soočiti predvsem s svojimi demoni.

Torej, kako začnemo?

Najprej s konkretnim pogovorom s samim seboj, sprejetjem te odločitve in z zavezo do samega sebe. Naslednji korak je priznati samim sebi, kaj so resnični razlogi, ki so nas pripeljali do stanja, v katerem smo danes. Največkrat, predvsem pri ženskah, so ti razlogi povezani predvsem s čustvi, saj ženske čustva “pojemo”. In tudi takrat se moramo vprašati, koliko tehtajo ta čustva in, koliko so kriva za to, da smo tukaj, kjer smo. Kateri so tisti glavni razlogi in situacije v katerih se znova in znova tešimo s hrano, se nagradimo in se ponovno ovijemo v svojo cono udobja, kjer je tako lepo, pa če tudi le samo za par minut. Namreč, hrana je droga, ki nas lahko še kako dobro zasvoji. Dodatna slaba plat pa je tudi, da je hitro vidna navzven in je ne moremo skriti kot mnogo drugih odvisnosti.

Mnogo ljudi si reče, shujšal bom za 30 kilogramov in to v treh mesecih …  Je težava tudi v tem, da si postavljajo kratkotročne, skorajda nemogoče cilje?

Naslednji korak, postavljanje cilja, je, lahko rečemo, prava umetnost. Ni dovolj, da si le rečemo: “Želim shujšati 20kg.”  Zakaj? Ker če rečemo, da želimo shujšati, smo se že takoj zavezali k kratkoročnemu učinku. Hujšanje je nekaj kratkoročnega, biti fit in spremeniti svoj življenjski slog za celo življenje pa je dolgoročno. Prav tako, ko govorimo o številu prekomernih kilogramov, govorimo o posledicah nečesa, kar je nastalo iz vzrokov, ki tičijo nekje drugje. In ko se pričnemo osredotočati na vzroke in ne na posledice, se začne naša pot dolgoročne preobrazbe. Zato pravim, da je postavljanje ciljev umetnost posebne vrste, saj težimo k temu, da ustvarjamo novo osebo. Novemu jaz, ki želi pustiti za seboj določene vzorce, ki jo držijo nazaj, da maksimizira svoj potencial. Želi izpolniti svoje neizpolnjene želje in hrepeni po življenju, ki je polno strasti. Tako do dela, kot do svojih najbližjih, predvsem pa strasti do življenja v čisto vsaki obliki. Verjetno vidite, da je poudarek na tem, da si oseba želi in, da je odločena narediti spremembo. Ko enkrat spozna, da je moč za to spremembo v njej sami, potem ni več meja, kaj v življenju lahko vse doseže.

Tudi vi imate osebno izkušnjo, ko ste prišli do točke, ko ste ugotovila, da je treba nekaj spremeniti. Nam opišete svojo pot?

Ja res je. To je bilo 15 let nazaj, ko sem bila zelo nesrečna. Nesrečna v partnerskem odnosu, ko sem želela nekoga drugega osrečiti bolj kot sebe v zameno za to, da bi bila ljubljena. Ampak tista oseba me žal ni mogla ljubiti tako, kot sem si želela. Trudila sem se na vse načine in iskala razloge, kaj delam narobe. V tem hrepenenju po ljubezni pa sem uničevala samo sebe. Nisem vedela, kako se spoprijeti z vsem in hrana je bila moj najboljši odrešitelj in prijatelj. Tako dobro sem se počutila, ko sem jedla …  V tistem trenutku se je zdelo, da nimam nobenih težav. Toda resničnost me je kar hitro zadela, saj je to vplivalo na mojo težo in na moj videz. In tako sem postala še bolj nesrečna. Niti v ogledalo se nisem mogla več pogledati. Zato še enkrat poudarjam, da je hrana zares lahko odlična droga, odvisnost. In mene je še kako lepo potešila. V neki točki pa sem rekla dovolj. Odločila sem se, da to ni življenje, ki ga želim živeti. Najprej sem začela imeti rada sebe, se spoštovati in pričela verjeti v to, da sem jaz dovolj! Vzela sem življenje v svoje roke in sem se spremenila v odločno žensko. V novo jaz (smeh)!

Toda resničnost me je kar hitro zadela, saj je to vplivalo na mojo težo in na moj videz. In tako sem postala še bolj nesrečna.

Kako se je pravzaprav razvijala ideja o nuMe konceptu? Kdo stoji za njo?

nuMe koncept smo z možem in ekipo mednarodnih strokovnjakov razvijali in ustvarjali kar dve leti. Ideja je nastala iz mojega 15 letnega delovanja v farmacevtski in fitnes industriji, iz popolne strasti in identificiranju potreb žensk s katerimi sem dnevno delala. Vsem, ki si želijo sprememb, sem želela ponuditi celovito, kakovostno, učinkovito in dolgoročno rešitev. Sem certificirana AFP osebna trenerka in life coach in sem svoje poslanstvo našla v pomoči ženskam. Pomagam jim do popolne preobrazbe. Tako je nastal 360° koncept, ki ponuja ne le odlično in učinkovito nuMe slim & beauty prehrano s kolagenom, temveč tudi vso podporo na poti s t.i. NBG načrtom, ki je sestavljen iz 12-tedenskega online vadbenega načrta, da telesna aktivnost postane vaša stalnica. Sledi online coaching načrt za spremembo slabih navad in starih vzorcev, soočanja koliko v resnici tehtajo vaše emocije, postavljanjem ciljev z vizijo ter sledenju napredka na poti. In ne le to. Moderni ženski, ki je zaposlena z več vlogami, od mame do poslovne ženske in nima časa zase, smo našli rešitev, ki ji vsakodnevno zagotavlja redne in zdrave prehranjevalne navade, kjerkoli je. S tem ji olajšamo odločitev, da na prvo mesto ponovno postavi sebe in ustvari svoj novi jaz. Z nuMe konceptom to lahko naredi z veliko stila in hkrati odgovornostjo do okolja, z modernim, multifukcionalnim in razgradljivim pakiranjem v obliki kovčka izpod rok svetovno znanega industrijskega oblikovalca Karima Rashida.

Ljudje so zadnje čase (in verjetno tudi upravičeno) skeptični do različnih diet, različnih izdelkov, saj se zdi, da je tržišče kar preplavljeno z njimi in obenem tudi nasveti, kako postati fit in lepši in boljši . Kako se vaš pristop in vaš koncept razlikujeta? Za koga sta najbolj primerna?

nuMe koncept ni dieta in ni usmerjen na kratek rok. nuMe koncept je celovit program razvit s strani ženske za žensko, ki ji ponuja dolgoročno rešitev, ki vodi do njene popolne preobrazbe. 360° koncept razvit s strani zdravnika, osebnega trenerja, nutricionista ter life coach-a. Učinki so dokazani v številnih kliničnih študijah ter s pozitivno potrjenimi zdravstvenimi trditvami EFS.  Zelo nizkoenergijski režim s 6 obroki dnevno odlikuje hitro in močno izboljšanje bolezenskih stanj, povezanih s prekomerno telesno težo, kot so diabetes tipa 2, povišan krvni tlak in povišan holesterol kot tudi dolgoročna sprememba prehranjevalnih navad, ki jih posameznik osvoji skozi daljše obdobje uživanja več majhnih nizkokaloričnih in nasitnih obrokov dnevno, ki posamezniku pomagajo tudi skrčiti želodec, ki vodi do učinkovite izgube telesne teže. Več o tem konceptu pa lahko izveste na naši spletni strani http://www.nu-me.eu/si/12-tedenski-nume-camp-total-makeover.html, kjer ravno poteka 12-tedenski Total makeover camp.

Zelo nizkoenergijski režim odlikuje hitro in močno izboljšanje bolezenskih stanj, povezanih s prekomerno telesno težo

nuMe slim prehrana je odlična prehranska pomoč na poti do cilja, saj posamezniku nudi hitro vidne rezultate, ki ga tudi dodatno motivirajo, da vztraja do svojega cilja. Tako ima tudi že pripravljene obroke brez velike organizacije vedno pri roki in brez štetja kalorij, saj tako točno ve koliko kalorij in hranilnih snovi je vnesel dnevno, hkrati pa je njihov imunski sistem zaščiten z vnosom vseh vitaminov, mineralov in vlaknin, ki jih telo potrebuje. Izkušnje uporabnic pravijo, da so jim okusi enostavno odlični in potešijo še tako velike čokoholike in sladkosnedke. Na svoj račun pridejo pa tudi oboževalke dobre zelenjavne juhice.

Skoraj še teže kot začeti, je vztrajati pri spremembah. Imate kakšne napotke za tiste, ki radi prehitro odnehajo?

Eden pomembnejših nasvetov, ki bi ga dala, je, da se lotite postavljanja cilja na podlagi vizije, ki jo imate za svoje življenje. Izhajajte iz strasti, ki jih imate, ali jih morate še poiskati in jih izpustiti na plan, pri tem pa izhajajte iz slike oziroma vizualizacije sebe v svoji najboljši podobi, oziroma podobi ženske, kakršna želite postati. Ta cilj imejte vedno pred seboj in vsak dan se spomnite, zakaj to delate in, kaj vam bo ta novi jaz prinesel. Vedno tudi rečem, da potegnite ven iz svojih spominov sliko sebe, ki vas inspirira oz. podobo sebe, kakršni nikoli več ne želite biti. Izberite telesno aktivnost v kateri uživate in se obkrožite z ljudmi, ki vas bodo dnevno podpirali na poti. Če se vam zdi, da na poti potrebujete pomoč, se obrnite na strokovnjaka, ki bo znal iz vas potegniti tisto najboljše,  znal identificirati pomembne točke, vas in vaše potrebe dobro “prebral” ter ustrezno prilagodil. Vodil vas bo po pravi poti, s pravimi besedami in s pravo mero motivacije in veliko obojestranskega zaupanja. Vedite pa, da je samo v vas moč, da naredite te spremembe. Nihče drug jih ne bo naredil namesto vas. Dober coach pa bo znal ustvariti okolje v katerem se vam bo zdelo, da je ni stvari, ki je ne zmorete in, da je prav čisto vse mogoče.

Facebook

Ostala je samo sled ... ❄️🥂😎 ... Preberi večPreberi manj

Oglej si na Facebook