LIFESTYLE Z NASLOVNICE

AlpStories: Slovenska zgodba o naravni kozmetiki

Zdaj ima vsakdo možnost, da se preizkusi pri ustvarjanju lastne kozmetike ali celo kozmetične linije, ki bo ustrezala njegovim željam in koži po dostopni ceni.  

AlpStories je start-up podjetje, ki s pomočjo web 4.0 tehnologije izdeluje naravno personalizirano kozmetiko, narejeno po meri vsakega posameznika. Stranka lahko preko “lepotnega čarovnika” odgovori na zastavljena vprašanja, na podlagi tega pa software predlaga idealno kombinacijo sestavin za nego njene kože. Ozadje te zanimive zgodbe nam je razkrila Manja Hubman.

Kako se je zgodba AlpStories začela?

Naša pot se je pričela leta 2014, leto dni po tem, ko je Danijela Hubmana, idejnega očeta in direktorja podjetja, navdihnila ideja, da ljudje nismo več le prejemniki informacij, temveč tudi oddajniki le teh. Z razvojem socialnih omrežij je vsak posameznik dobil možnost, da deli njemu zanimive vsebine preko lastnega medija. Postali smo t.i. „prosumerji“ – gre za osebe, ki uporabljajo izdelke in istočasno širijo novice, povezane z njimi. Ljudem smo zato želeli ponuditi način za izražanje, kakor to počnejo preko družbenih omrežij, tudi v „realnem svetu“.

Ideja o personalizaciji se je združila z idejo o ustvarjanju kozmetike preko soustanoviteljice Oksane Lipitske, ki je v 7-letnih izkušnjah v kozmetični industriji ugotovila, da ljudje niso popolnoma zadovoljni z obstoječo ponudbo negovalne kozmetike. To je že prej izkusila na lastni koži, ko je za problematično kožo poizkusila ogromno različnih izdelkov, vendar nikoli ni našla takšnega, ki bi ji 100 % ustrezal. Vsaka koža je namreč unikat, zato je izjemno težko najti izdelek, ki bi posamezniku odgovarjal v vseh parametrih in bil hkrati koristen za kožo. Ker je koža največji človeški organ se nam zdi ustrezna skrb zanjo izjemnega pomena in ravno to nas je navdihnilo k ustvarjanju personalizirane kozmetike.

Vsaka koža je namreč unikat, zato je izjemno težko najti izdelek, ki bi posamezniku odgovarjal v vseh parametrih in bil hkrati koristen za kožo.

Koncept individualizirane kozmetike je takrat sicer že obstajal, vendar pa je bil dostopen le redkim priviligiranim posameznikom. Pri AlpStories pa si želimo, da se lahko vsakdo preizkusi pri ustvarjanju lastne kozmetike ali celo kozmetične linije, ki bo ustrezala njegovim željam ter koži po dostopni ceni. Ob raziskovanju možnih načinov za realizacijo ideje se je kot najbolj učinkovita možnost izkazal avtomatiziran proces proizvodnje s pomočjo dvoročnega Yaskawinega robota, ki smo ga poimenovali Balthazar. Balthazar predstavlja prototip tovarne prihodnosti, ki je mobilna in omogoča zelo hitre prilagoditve potrebam trga. Omogoča namreč serijsko proizvodnjo personaliziranih kozmetičnih izdelkov v skladu z željami in potrebami uporabnikov. To pomeni, da prejem naročila spletne strani aktivira Balthazarja, ki prične mešati izbrane sestavine v embalažo, na katero prilepi etiketo in s tem je izdelek, v 3-5 minutah, dokončan. V letu 2015 je bil naš koncept nagrajen z naslovom „Najpodjetniška ideja leta v Sloveniji“, kar nam je dalo še dodatno motivacijo za širitev blagovne znamke AlpStories.

Kakšna je na splošno ponudba naravne slovenske kozmetike?

Generalno je slovenski trg kozmetike zelo majhen, saj predstavlja le 0,2 % evropskega trga kozmetike in, če upoštevamo, da je tudi na področju prodaje naravne kozmetike slabše razvit kot so zahodnoevropski trgi, lahko govorimo o tem, da je celoten trg naravne kozmetike velik nekaj miljonov evrov – govorimo o oceni, saj je zaradi neurejenosti na področju certificiranja zelo težko ugotoviti, kateri izdelki oz. blagovne znamke so res naravne. V EU je namreč lahko blagovna znamka predstavljena kot naravna, kljub temu, da ima zgolj 2% naravnih sestavin, kar je minimalni standard v EU.

Smatramo,  da so kvalitetne sestavine in transparentnost ključ do uspeha in se tako trudimo, da naši izdelki vsebujejo med 98 % in 100 % naravnih sestavin. Glede na zgoraj omenjeno velikost slovenskega trga, smo se pričeli usmerjati tudi na svetovni trg.  Naravna kozmetika je globalno v velikem porastu. V letu 2016 je bil svetovni trg naravne kozmetike ocenjen na okrog 11 miljard dolarjev, do leta 2024 pa naj bi se podvojil oziroma zrastel na preko 22 milijard dolarjev. Napoved je, da bo trg rastel med 8 in 10 % na letni ravni.

V čem je prednost uporabe personalizirane kozmetike?

Trenutno je kozmetični trg (pre)nasičen s kozmetičnimi izdelki, zato smo uporabniki pri izbiri med njimi izgubljeni. Vsi ti izdelki so generalizirani in so namenjeni vsakomur, običajno se razlikujejo le glede na standardne tipe kože (mastno, suho in občutljivo) za katere so namenjeni, kljub temu, da je vsaka koža unikat in jo težko definiramo sami ter le na podlagi parametra mastnosti. Poleg objektivne koristi za posameznika in njegovo kožo je pri personalizaciji potrebno izpostaviti tudi subjektivni vidik. Vsak izdelek je namreč posebej kreiran po želji posameznika, temu pa lahko na embalaži sledi tudi etiketa z lastno fotografijo in/ali napisom, kar predstavlja odlično idejo tudi za darilo. Posamezniki lahko izražajo svojo ustvarjalnost, rezultat katere je njihov lasten izdelek. Pri AlpStories želimo ponuditi rešitev, ki omogoča vsaki stranki ugodne, unikatne in kvalitetne naravne kozmetične izdelke.

Vsak izdelek je namreč posebej kreiran po želji posameznika, temu pa lahko na embalaži sledi tudi etiketa z lastno fotografijo in/ali napisom.

Na kaj vse morate kot ponudnik kozmetičnih izdelkov paziti, biti pozorni? Recimo, ali vedno več ljudi zanima, če so izdelki testirani na živalih?

V ozadju izdelave kozmetičnih izdelkov je kar precej birokracije. Najprej je potrebno vsak kozmetični izdelek registrirati na CPNP portalu (Cosmetic Products Notification Portal) preden je ta dan na trg. To za nas pomeni, da mora biti tudi vsak personaliziran kozmetični izdelek priglašen, kar naredimo takoj po tem, ko stranka ustvari svoj izdelek. Potrebno je ves čas skrbeti tudi za zalogo svežih sestavin, saj ima naravna kozmetika precej kratek rok trajanja. Prav tako je naravna kozmetika bolj senzibilna na svetlobo in zunanje učinke in jo je zato potrebno čim prej po izdelavi pričeti uporabljati. Tudi na tem segmentu smatramo, da je naš koncept inovativen, saj se praktično vsak personaliziran izdelek kreira za že znanega kupca in ga ta lahko praktično le dan za tem, ko je narejen, že uporablja. S tem preprečimo, da bi kozmetika ležala v skladiščih in trgovinah mesece, neredko pa tudi leta, preden pride do uporabnika.

Kot že omenjeno, je precej opazna tendenca k naravni kozmetiki, kljub temu, da ljudje niso tako dovzetni za spremembe, kot na primer pri prehrani. Še vedno pa je premalo zavedanja o visoki količini kemikalij v sintetični kozmetiki, ki skozi kožo prodrejo do notranjih organov in se nabirajo v našem telesu.

Prav tako je naravna kozmetika bolj senzibilna na svetlobo in zunanje učinke in jo je zato potrebno čim prej po izdelavi pričeti uporabljati.

Pogosta vprašanja strank se nanašajo na testiranje izdelkov na živalih ter na veganske sestavine. V veliko veselje nam je, da lahko na obe vprašanji podamo pozitiven odgovor. Testiranje končnih izdelkov na živalih je prepovedano že na ravni EU, vendar so pri naših izdelkih tudi vse sestavine kozmetičnih izdelkov popolnoma „cruelty-free“. To pomeni, da so prav tako vse naše sestavine veganskega izvora in s tem primerne za razvajanje veganov.

Veliko strank se na nas obrne tudi glede nasveta, npr. kakšna krema bi najbolj ustrezala problematičnemu stanju njihove kože. V takšnih primerih priporočamo izdelavo personalizirane kreme, stranke pa opozorimo na možnost analize kože, ki jo občasno nudimo na prodajnih mestih AlpStories izdelkov.

Kako recimo uporabniki vemo, ali nam bo krema, ki smo si jo sestavili, ustrezala? Uporabljate sestavine, ki so nekako na splošno takšne, da vsem ustrezajo?

Preko spletne strani www.alpstories.si lahko obiskovalci po lastni želji izberejo sestavine, če pa se ne počutijo dovolj podkovani za izdelavo izdelka pa se lahko odločijo za pomoč našega „lepotnega čarovnika“, ki uporabnika preko vprašanj vodi do idealne kombinacije sestavin, ta pa še vedno lahko izbere vonj in etiketo. Parametri pri sestavi lastnega izdelka so postavljeni tako, da posameznik ne more ustvariti izdelka, ki bi bil škodljiv ali nevaren zanj. S tem varujemo uporabnika in mu kljub veliki svobodi pri ustvarjanju postavljamo določene omejitve.

Paleta sestavin je zelo široka, se pa razlikuje tudi glede na izbiro končnega izdelka – npr. za masažno olje in gel za tuširanje so na voljo različne vhodne sestavine. Uporabljamo predvsem sestavine iz alpskih držav (Slovenija, Nemčija, Francija, Švica, Italija), saj je znanstveno dokazano, da je obnavljanje celic rastlin, ki živijo v visokogorju, hitrejše. Poleg tega ponujamo nekaj „eksotičnih sestavin“, ki se nahajajo tudi v našem asortimanu izdelkov, npr. avokadovo olje, arganovo olje. Uporabljamo naravne sestavine, zato so vsi naših izdelki brez silikonov, parabenov, sulfatov, mineralnih olj ter umetnih barvil in dišav.

Uporabljamo predvsem sestavine iz alpskih držav (Slovenija, Nemčija, Francija, Švica, Italija), saj je znanstveno dokazano, da je obnavljanje celic rastlin, ki živijo v visokogorju, hitrejše.

Naše poslanstvo je, da vsak posameznik dobi ustrezno nego za svojo kožo. Do danes še nismo prejeli nobenega negativnega odziva glede ustreznosti personaliziranih izdelkov, opazimo pa tudi, da se uporabniki vračajo k nakupu prvotno ustvarjenih izdelkov, kar za nas predstavlja izjemno zadovoljstvo.

Katera kombinacija sestavin, ki si jih vaše stranke “namešajo” je najpogostejša?

Stranke običajno posegajo po njim znanih in domačih ekstraktih kot so aloe vera, kamilica in ognjič. Pri izbiri vonja je paleta precej bolj raznolika, saj vse vonje ljudje večinoma poznajo in nekaterim bolj ustreza sladka češnja, drugim pa osvežilen ginko.

Precej več ustvarjalnosti opazimo pri ustvarjanju personaliziranih masažnih olj, kjer stranke mešajo ekološka olja po svojem okusu ter jim dodajajo eterična olja ter esence za aromatičen vonj.

Foto: AlpStories

Facebook

Na Skrivni večerji, ki je na Valentinovo v Gledališče Glej potekala pod taktirko Ivo Tomsic in Željka Bohar, smo uživali tudi mi😋👨‍🍳👩‍🍳. Z vami delimo nekaj utrinkov in jedilnik😀

Vina Kraljica Torterija Sorbara Steak House Skrivna večerja
#acquapanna #sanpellegrino #underberg

Pozdrav iz kuhinje
Penina Kraljica brut rose (100 % pinot noir)

Slovenska postrv, rdeča in rumena pomaranča, prekajen kaviar, rdeča pesa, zeleno jabolko, smrekovo olje, okisana vrtnica
Penina Kraljica brut rose

Hobotnica, rdeča omaka iz morskih sadežev
Pinela

Rebra slovenskega black angusa (vzrejen v Kamniku), cvetača, rumenjak, sveži istrski tartufi
Kraljica črna (50% merlot in 50% barbera))

90 dni starano slovensko govedo, solkanski radič, kostni mozeg, ragu iz jadranskih škampov
Merlot (posebna polnitev samo za Skrivno večerjo)

Underberg

Ljubezenski trikotnik (Željka Bohar)
Gel iz limone in limete, makova hrustljava podlaga, vanilijeva krema z makom, pena iz malin
Kraljica Sladka (laški rizling, suhi jagodni izbor)

Ivo Tomsic Sorbara Steak House Željka Bohar Torterija Vina Kraljica Gledališče Glej
#skrivnavecerja #acquapanna #sanpellegrino #underberg
Foto: Peter Irman
... Preberi večPreberi manj

Oglej si na Facebook