HRANA&PIJAČA Z NASLOVNICE

4 razlogi, zakaj bi morali imeti v kuhinji tudi spiralizator

Spiralizator, oziroma spiralni rezalnik zelenjave, če se lepše izrazim, je bil že nekaj časa na mojem seznamu želja za darila. 

Ogledala sem si nešteto videov, prebrala nešteto receptov, ampak nekako sem imela pred tem gospodinjskim aparatom vedno “rešpekt”. Ne vem, kot običajni gospodinji, ki v domači kuhinji bolj obvlada osnovne jedi (za vse ostalo se prepustim strokovnjakom, kuharskim mojstrom v restavracijah) se mi zdi, da je ustvarjanje s presnimi sestavinami nekako težje, da je treba bolj zadeti okuse in biti bolj previden pri doziranju začimb in kombiniranju sestavin. Na kratko, njegova uporaba se mi je zdela cela znanost. Pred kratkim pa se je spiralizator končno pridružil gospodinjskim aparatom, ki so svoje mesto našli na mojem kuhinjskem pultu. In ugotovila sem, da ni noben bav bav, temveč izjemno uporabna stvar in tudi cela znanost ne. Predvsem je pomembno, da dobro preberemo navodila. Jaz imam to navado, da sem precej neučakana, najprej aparat sestavim, sama preizkušam in čez nekaj časa ugotovim, da bi bilo vseeno bolje, če bi bila bolj potrpežljiva in se lotila navodil ;).

V glavnem. Ko sem začela uporabljati spiralizator, se je vse, kar sem si predstavljala, obrnilo na glavo: je izjemno enostaven za uporabo, enostaven za čiščenje in hitro osvojiš tehniko držanja zelenjave ali sadja, ki ga želiš “spiralizirati”.  Mi je bila pa v pomoč tudi knjižica navodili in recepti, ki je priložena aparatu, kjer so uporabni recepti in to nikakor niso samo presne jedi, kot sem si nekako predstavljala. Tako kot na primer v šiljenju svinčnikov  – enako spiralizator opisuje tudi ena od mojih nečakinj, sem našla neko čudno zadovoljstvo v opazovanju, kako iz kosa zelenjave ali sadja nastajajo lepi rezanci 😉 . Torej, izpolnil je moja pričakovanja in obstajajo vsaj 4 razlogi, zakaj ga je fino imeti v kuhinji ;).

1. Bolj zdrave verzije špagetov

Ogljikovim hidratom se sicer ne izogibam in testenine še vedno ostajajo med najbolj priljubljenimi jedmi. Ampak so pa recimo bučkini špageti, ki so postali že nekakšna klasika med jedmi, pripravljenimi s pomočjo spiralizatorja, izjemno okusen nadomestek. Namesto bučk lahko za zelenjavne testenine uporabite tudi zeleno papriko ali pa sladek krompir. Bučke dodelate s pestom, ali pa mocarelo, pinjolami in baziliko, lahko tudi s paradižnikovo omako …

2. Otroka pretentam, da jesta več sadja in zelenjave

Naš najstnik se je že pred časom naenkrat odločil, da so bučke, špinača in podobne zadeve bljak. Komaj ga prepričam, da si za popoldanski prigrizek vzame sadje, kakšno jabolko ali hruško. In seveda mlajša sestrica ponavlja za njim ;). Ampak sprializator, oziroma cel postopek in tisto, kar potem pride iz njega, ju je očaral. Z njegovo pomočjo jima pripravim prigrizek, ki ga brez pritoževanja pojesta, tudi, če so to v resnici samo jabolka, hruške in korenje. Ampak, ker je malo drugače, sem ju (zaenkrat) prepričala.

3. Naredite vtis na goste

V rezance lahko spremenite cel kup zelenjave in sadja. Jedi, ki jih običajno postrežete svojim gostom, lahko s pomočjo spiralizatorja popestrite. Za prijatelje kot prigrizek ob penini velikokrat pripravim grško solato. Namesto, da bi jih narezala na kocke, sem kumare “spustila skozi” nož za tanke rezance (pustila sem neolupljene, da so bile na krožniku videti lepše), enako sem storila s čebulo. Paradižnik sem pustila v običajni obliki ;). Dodala sem feto, olive in preliv – olivno olje z limono, poprom in soljo. Zraven lepo paše kos francoske štruce. Nič posebnega, ampak zaradi videza solate je bilo videti kot, da se sem se izjemno potrudila ;).

 4. Razširite jedilnik

Spiralizirate, oiroma spiralno narežete (ali pa nakodrate 😉 ) lahko kar precej vrst sadja in zelenjave. Jabolka, rdeča pesa maslena buča, brokoli, korenček, krompir, zelje, zelena, bučka, melona, čebula, pastinak … Super zadeva so recimo rezanci iz rdeče pese: narežemo jo z nastavkom, ki ima nož za tanke rezance, položimo na pekač, na peki papir in jo približno pol ure pečemo v pečici pri 180 stopinjah. Pustimo, da se rezanci ohladijo, dodamo kozji sir (če ga ne marate, je lahko tudi feta), na grobo sesekljane orehe, ki ste jih prej prepražili na teflonu, začinite z olivnim oljem, soljo in poprom. Tudi koleraba je uporabna kot zelenjava v rezancih.Prepražite jih na olivnem olju, česnu, dodate malo limoninega soka in zalijete z belim vinom ter za piko na i dodate popečene kozice.

 

Članek sem pripravila v sodelovanju z Russell Hobbs.